Anyanapló- ÉLETBARÁT inspirációs ötletblog

Go Anyu Go

Go Anyu Go- Bemutatkozás

2019. augusztus 08. - Itt és most


Megtehetsz mindent, vagy akármit, vagy semmit, és az egész mit sem számít. Találnod kell valamit magadnak, ami mélyen foglalkoztat, ami igazán a szívügyed, máskülönben könnyen letérhetsz a helyes útról, és eltévedhetsz.

Lev Grossman

zita_von_csakvari_go_anyu_go.jpg

Az elmúlt 42 évemben már néhány újrakezdésen túl vagyok. Olyan eseményeken, amikor szinte minden dőlt, kivéve a családom szeretete és segítsége. Ezeken a pontokon teljesen újra kellett gondolnom az életemet, és új koncepció szerint építkeznem.

A kisfiam születésével ismét egy új szakasz kezdődött. Hihetetlen látni és napról napra megfigyelni őt, hogy hogyan változik, fejlődik, okosodik, hogyan alakul ki a saját akarata hetek, hónapok leforgása alatt.

Minden olyan természetesen változik. Csillogó szemű, mosolygós barátságos kisfiú lett az elmúlt 14 hónapban, aki vau vauzva, lelkesen totyogva rohan a kutyák után, kurjongató nevetéssel integet mindenkinek, sokszor mosolyt csalva a járókelők arcára.

Van olyan is, aki figyelemre se méltatja, de szerencsére ez nem ingatta meg az integetés, mint kapcsolatteremtés iránt érzett vonzódását és a jókedvű nyitottságát.

Amióta az apukája megmutatta neki, hogy az égbolt milyen izgalmas, erős Ö hanggal az égre mutatva és nézve jelzi minden egyes alkalommal a körülötte lévőknek, amikor repülőgépet, madarat vagy a holdat látja. Szeretem nézni, ahogyan odamegy a játszótéren vagy a játszóházban a gyerekekhez és próbál becsatlakozni a játékukba és igen, szívet melengető, hogy ez a kezdeményezése többnyire szívélyes fogattatásra talál.

Jól körvonalazódik, hogy milyen fejlődési szakaszokon megy keresztül. Részese vagyok a botlásainak is, és hogy milyen hévvel próbálja meg ugyan azt a dolgot újra meg újra lelkesen, néha türelmetlenül, sírva, de kitartóan begyakorolni, amíg eléri a célját. Bámulatba ejtő volt megfigyelni, amikor a kezével enni tanult, hogy miután elfogyott a tészta a tányérjából, hogyan játszotta el és ezzel egyidőben gyakorolta a levegőben azt a kézmozdulatot, hogy fel és leteszi a tésztát (tészta nélkül) az etetőszéke asztalkájára.

Amióta megszületett és együtt tapasztalunk, nekem is intenzívebben bukkannak elő a gyerekkori élményeim azokkal az érzéslenyomatokkal, mint a tiszta létezésbe vetett hit, nyitottság, félelem nélküli érdeklődés az embere felé, tettrekészség és önbizalom. De ezek mostanában sokszor csak illúziónak és fényévnyire tűnnek.

Az elmúlt években felerősödött bennem az az érzet, hogy az élet, és mindaz amit megtapasztalok, idővel bizonyos rétegeket ledörzsöl rólam.

És a rétegek neve között szerepel a remény is.

Nem dörzsölte le teljesen, de biztos, hogy megkopott.

Néha olyan hihetetlennek tűnik, hogy gyerekként vagy még fiatal felnőttként is milyen lelkesedés, remény élt bennem dolgok iránt. Úgy éreztem, nincs lehetetlen.

Nekem is, mint sok mindenki másnak bizonyos szülői döntések csak jónéhány 10- 20- 30 évvel később vagy a szülővé válás után válnak világossá. Emlékszem, amikor bőszen hangoztattam gyerekként, hogy ha nekem gyerekem lesz, akkor én majd azt másképpen csinálom. 

De ez nem is annyira egyszerű! :) 

Most rajtam a sor. Szülő lettem és Anya, aki felelős a gyermeke testi-lelki egészségéért, önmagáért, a párjával (a gyermeke apukájával) való kapcsolatáért.

Eredetileg Anyanapló néven indítottam egy facebook oldalt, mivel megihletett mindaz, amit a kisfiam születése után tapasztaltam. De mire odáig értem, hogy posztot is osztottam volna meg az oldalon már nem tette lehetővé a rendszer.

Ahelyett, hogy átböngésszem volna a végeláthatatlan infódzsungelt, hogy mi ilyenkor a teendő, gyorsan új nevet választottam. Rövidet és ütőset szerettem volna, valamit, ami lendületet sugároz, hiszen még rengeteg a tennivalóm.

Így villant be hírtelen a Go Trabi Go filmcím (ami sok fiatal számára talán semmitmondónak tűnhet) és választottam az Anyanapló kiegészítéseként.

A Go Anyu Go- Anyanapló, angol- magyar nyelvi koprodukció, ami tükörfordításban annyit jelent Gyerünk Anyu Gyerünk! Hiszen innentől rajtam a sor.

Köszönöm, hogy velem tartottál, találkozunk legközelebb!

hivd_eletre_a_szivugyed_es_tedd_meg_a_toled_telheto_legtobbet.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

süti beállítások módosítása