Anyanapló- ÉLETBARÁT inspirációs ötletblog

Go Anyu Go

Ami a külsőségek mögött rejlik

20 kevesek által tudott információ rólam

2019. augusztus 26. - Itt és most

Szinte a blogindítással egyidőben talált rám Varga Ada, és ajánlotta fel, hogy csatlakozzak a BloggerKépző zárt csoportjához, így az éppen aktuális Blogger kihíváshoz. Összesen harminc témakör adott, és nekem a negyedik a soron következő, avagy „20 tény ”, amit kevesen tudnak rólam. 

zita_2.jpg

Tetszett ez a cím, gondoltam ez számomra nem akadály, még vártam is egy kicsit, hogy ezt a témát kibonthassam. De a bejegyzés írása közben mérlegelnem kellett, hogy mik azok az információk, amik mások számára is érdekesek és egyben hasznosak is lehetnek, de még nem veszélyezteti az intim szférámat.

Íme az én huszas listám:

1. Hiszek a sorsszerűségben, bár be kell, hogy valljam, hogy az utóbbi időben elég felületesen kezeltem a szinkronicitás törvényét. Ennek a blognak a hátterében is egy ilyen jelenség áll. Erről olvashatsz bővebben a -Go Anyu Go- Anyanapló: Akkor kezdünk- bejegyzésben. 

2. Gyerekkorom óta nagy mozi és filmrajongó vagyok, és mivel a nagymamám nyugdíj előtt néhány évvel moziban kezdett el dolgozni így nagy örömömre annyit járhattam anno a mátraszelei- és salgótarjáni moziba, amennyit csak akartam. Ismertem a jegypénztáros néniket, a büfést, a mozi igazgatót, és így még a háttérben zajló eseményekről is tudhattam. Volt, hogy segítettem a nagymamámnak a vetítés után visszahajtogatni az üléseket. Igazi kis bennfentesnek éreztem magamat.

A képen egy általunk kedvelt prágai mozi: Kino Lucerna

kino_lucerna_praga_2.jpg

Kép forrása: https://www.tripadvisor.co.za/LocationPhotoDirectLink-g274707-d7676267-i236369398-Kino_Lucerna-Prague_Bohemia.html

3. Bár a matematika sohasem volt az erősségem, mégis az egyik kedvenc amerikai misztikus sorozatom főszereplője egy kisfiú, aki matematikai törvényszerűségek felismerésével segít olyan embereknek -legyenek bárhol a világon- akiknek kapcsolatba kell lépniük, érintkezniük kell egymással. A sorozat címe Érintés (Touch).

4. Egytől hároméves koromig nagymamáméknál laktunk vidéken. A nagyszüleim a ház egyik felében, én meg a szüleimmel a másikban. Imádtam ezt az időszakot; az életet a nagyszüleimmel, a falusi létet, a falusi levegőt, az állatokat, a kutyámat, apukám parányi, fehér polski fiatát.

apukam_es_a_kisfiatunk.jpg

Képen édesapám és kis polski fiatunk.

 5. Kutyapárti vagyok. Szeretem a kutyákat, és a kutyák is szimpatizálnak velem. Nagymamáméknál kaptam meg az első és eddig egyetlen kutyusomat, Morzsit. Imádtuk egymást a kis rövidszőrű ebbel. Az első igazán nagy traumám az volt, hogy nem vihettem magammal a lakásunkba 3 évesen. Ez hosszú évekig elkísért magával.

erda-estremera-sxnt9g77pe0-unsplash.jpg

Kép illusztráció, de egy nagyon hasonló kis tacskóm volt. Játékos, szeretnivaló hű pajtásom.

6. A mai napig nagyon szeretem a jó meséket. Legyen könyvről, rajzfilmről vagy animációról szó. Az egyik kedvenc gyerekkori mesés könyvem címe: Hétszínvirág.

7. Imádom a könyvtárakat, van bennük valamiféle mágikus nyugalom. Az a sok könyv egy helyen, szépen rendben a polcokon a nagy csendes térben, fotelek társoságában. Az egyik kedvenc könyvtári filmjelenetem az Angyalok városában, amikor az angyalok a könyvtárban sétálnak és hallgatják az ott lévő emberek gondolatait, és ezen keresztül az éppen olvasott könyvek szövegét.

narrative-794978_640.jpg

8. Végzettségeimet tekintve: szakács, cukrász, felszolgáló, üzletvezető, német nyelvtanár és lakberendező vagyok. De ez a paletta csak az emberi beszélgetéseim töredékében kerül elő.

9. Mindig vágytam egy bátyra, ami már így magában is valószínűtlen volt, hiszen én születtem meg előbb. A testvértelenségből származó űrt barátokkal próbáltam betölteni, több kevesebb sikerrel. Ma már nem zavar, hogy egyke vagyok.

10. Szeretem nézegetni a régi fotóalbumokban a fényképeket. Gyerekkoromban az egyik kedvenc elfoglaltságom volt, hogy lapozgattam a családi fotóalbumainkat és kértem a szüleimet, hogy meséljenek arról milyen volt, amikor még nem éltem. Nem csak saját fotóinkat nézem meg szívesen, hanem a közeli ismerőseimét, barátaimét is, főleg, ha mesélnek is hozzá, hogy melyik mikor készült, miért olyan fontos számukra az a kép.

11. Érdekel, hogy mi folyik a színfalak mögött. Jobban érdekel valaminek a mélysége, a kulisszatitkok, mint a felületen megjelenő külcsín. Úgy is mondhatnám, hogy szeretem komplexen nézni a dolgokat, megérteni az összefüggéseket, hogy mi miért és hogyan függ össze.

12. A Klinika német sorozat nézésekor, mindig azt gondoltam, hogy milyen jó lenne ott a Fekete erdőben élni. 22 évesen szerződést kaptam Hinterzartenbe, így egy négy csillagos szállodában kezdtem el felszolgálóként dolgozni. Csak évekkel később raktam össze, hogy az egyik kívánságom az volt kb. 8 évvel azelőtt, hogy élhessek a Fekete erdőben.

feldberg.JPEG

Képen: Nem messze tőlünk Titisee- Neustadtól a Feldberg. A sétáim egyik kedvenc helyszíne.

13. A legnagyobb hátrányaimból kovácsoltam eddig a legnagyobb előnyeimet. Hosszú kitartó, fárasztó munkával.  :D

14. Indigónak vallom magamat.

15. Szeretek utazni, új országokat, városokat megismerni. Illetve az adott helyen, ahol élünk, kevésbé felkapott, mások számára ismeretlen helyeket felfedezni és erről beszámolni. Sajnos sokkal kevesebbszer áll módunkban utazni, mint ahogyan szeretnénk.

Jelenleg sok időt töltünk Prágában, így mostanában ez az egyik állandó felfedeznivaló helyszínünk. A cseh fővárossal, illetve egyéb cseh helyekkel kapcsolatos bejegyzéseket -Az élet prágában- menüpont alatt találod majd.

16. Egyszerre féltem és vágytam az anyaságot.

17. Az első budapesti festmény kiállításom 2017 februárjában volt a Pesti Mese étteremben. Ennek az eseménynek az egyik különlegessége, hogy öt személyes koprodukció volt az est házigazdájával és rendezvényfelelősével, Kuti Péterrel együtt. Erről mindenképpen készül hamarosan egy poszt.

zita_von_csakavri_painting_4.jpg

Képen: Kiállításmegynitó a Pesti mese étteremben 2017 február.

18. Mélyen érdekel a pedagógia, és azon belül is a hatékony tanulás, tanítás, önálló kreatív tanulás folyamata és a tehetséggondozás. A magán német nyelvtanítási stratégiám alappillérei.

19. Fontos számomra a zene, de valami megmagyarázhatatlan módon az operával engem kínozni lehet.

 20. Minden körülmény között fontos, hogy megtaláljam a módját, hogy alkothassak, és értéket hozzak létre. Ha ezt nem tudom megtenni egyre nagyobb frusztráció tör rám és értelmetlennek tűnik az életem.

Azért is élvezem most ezt a Bloggerképzős kihívást, még akkor is, amikor egy témának 5ször futok neki és írom át, mert képes vagyok általa alkotni. Csak itt nem papírt, vásznat, ceruzát vagy festéket használok hozzá, hanem szavakat, képeket, zenét.

Remélem, hogy sikerült áttekintőbb benyomást kapnotok rólam.

Találtál olyan dolgokat amikben nagyon hasonlítunk, vagy nagyon különbözünk? Szólj hozzá kommentben, oszd meg velem! 

Hamarosan újra itt, a következő poszttal. 

Ha tetszett, amit olvastál nyomj a Tetszik gombra és kövesd a blogot! :)

Go Anyu Go/ Zita von Csákvári

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása