Anyanapló- ÉLETBARÁT inspirációs ötletblog

Go Anyu Go

A NAGY SÚLYra kezdő program: 5 támpont az induláshoz

Első és legnehezebb lépés: Szembenézés önmagammal

2020. május 24. - Itt és most

Említettem a bejegyzéshez tartozó első részben, hogy végül az utolsó pillanatban, mégis belevágjak a Gyerünk anyukám Nagy súlyra kezdő 8 hetes programjába.

Mivel egyedül nem ment, ezért az bizonyult a legkézenfekvőbb megoldásnak, ha olyan megfelelő közösséghez kapcsolódok, amelyik már az elmúlt évek alatt szemmel láthatóan sokaknál bizonyította a hatékonyságát

Az első hetem tapasztalatai alapján 5 pontba szedtem azokat a területeket, amik nálam elsődlegesen szabályok bevezetését követelték. (Remélem, hogy ez mindazoknak is segítség, akik éppen életmódváltást fontolgatnak.)

1_het_change_valtozas_valtoztatas_nagy_sulyrakezdo_go_anyu_go_gyerunk_anyukam_dieta_fogyokura_torna_edzes.jpg

1.) Új nézőpont kellett!

Tavaly nyáron (kb. egy évvel ezelőtt) kiválogattam a prágai albérletünkben az összes „kinőtt” (vagyis kihízott) ruhámat és egy kupacba tettem, hogy tényleg lássam, mennyi is az az annyi. Sajnos jelentősen csökkent a szekrényemben a gönceim darabszáma, azokról nem is beszélve, amik anyukámnál a padláson bedobozolva várják a sorsukat. :( A szembesítés igencsak lelombozott, főleg azért is, mert anyagilag nincs lehetőségem a teljes ruhatáram lecseréléséhez, illetve szeretem a gardróbom legnagyobb részét. ;)

Ha visszatekintek az eddigi életemre, akkor ismerem már annyira magam, hogy tudom A.) vagy nagyon nehezen kezdek neki valaminek és aztán megállíthatatlanul beindulok vagy B.) már az elején elakadok és akkor az úgy marad egy ideig (akár hosszú évekig), amíg össze nem szedem magamat a következő nekigyürkőzésig. Az elmúlt két évem harmadik nekifutásánál úgy nézem most szerencsésen az A.) pont lépett életbe, de ezt még így az első héten azért nagyon korai lenne kőbe vésni.

Mivel  a GYA csapatát szakemberek segítik, ezét az ő instrukciójuk mindenképpen megfelelő keretnek bizonyul ahhoz, hogy hatékonyan "végégküzdjem"/ végigjárjam az előttem álló utat.

2.) A nagy mumus: Étkezés

Imádok enni és inni, új ízeket kipróbálni és főleg azt, amit megkívánok és akkor, amikor kedvem tartja. Sajnos az én anyagcserém ezt az elgondolást egyáltalán nem tolerálja és már számos alkalommal rámutatott, hogy NEM IGAZ az a filmekben számtalanszor ábrázolt és tömegekkel elhitetett illúzió, amit azok a jelenetek teremtenek, amikben a tökéletes alakú vagy éppen kidolgozott testű, jól öltöztetett, sminkelt szereplői, bármit bármikor megehetnek. Az-az tömhetik magukba töménytelen mennyiségben nagy kanállal, nagy dobozból a fagyit, gátlástalanul ehetik a gumicukrot és a chipset vagy popcornt, vedelhetik a bort, sört vagy a pezsgőt…stb, miközben több évadon keresztül is ugyanolyan jó kondiban maradnak úgy, hogy nem látjuk edzeni őket (tisztelet a kivételnek). 

Ismerős neked is, vagy egyedül járok ebben a cipőben? :)

gilmore-girls_elso_het_nagy_sulyrakezdo_program_dieta_fogyas_gyerunk_anyukam_go_anyu_go.jpg

Kép forrása: https://www.today.com/food/gilmore-girls-fans-will-soon-be-able-eat-lorelai-rory-t145091

Csak a példa kedvéért, így van ez az egyik kedvenc csajos sorozatomban is a Gilmorle girs-ben (magyar címe: Szívek szállodája).

Mivel már se erőt, se energiát nem éreztem magamban ahhoz, hogy még azzal is foglalkozzak, hogy mit és hogyan ehetek, na meg az örök, rettegett kérdéssel, hogy: Mit főzzek ma?!, ezért rányomtam a gombra és kétkedően megvásároltam azt a „francos” dietetikus által összeállított menüsort, ami azzal kecsegtetett, hogy változatos, gyorsan elkészíthető és az alapanyagok is könnyen beszerezhetőek hozzá.  Gondoltam egye- fene. Miért ne?! ;)

Átutaltam az összeget és a visszaigazoló email után már neki is kezdtem, hogy belevessem magamat a menüsor ételkínálatának átnézésében és átgondolásába, hogy mit és mikor szerezzek be hozzá a következő hétre. Otthon közöltem a párommal, hogy holnaptól a konyhában új ételkészítési kísérletbe kezdek. Nem ellenkezdett, örömmel tudomásul vette és tudatta, hogy támogatja az elképzelésemet. 

Első hét tapasztalata alapján:

Elmondhatom, hogy örülök, hogy bevállaltam. Nagyon sok terhet vett le a vállamról a napi négy étkezést tartalmazó menüsor, ami a kiegyensúlyozott táplálkozást támogatja és nem koplaltat.  Ezen a héten kb. 80 %-ban sikerült betartanom a benne leírtakat és mellesleg nagyon jó keretet adott a mindennapoknak.

 

3.) Megfelelő mennyiségű, minőségi napi folyadékbevitel

Kávét inni vagy sem?! Ez itt a nagy kérdés??

coffee-tejeskave_nagy_sulyra_kezdo_program_gyerunk_anyukam_go_anyu_go_dieta_fogyas_edzes_tejeskave.jpg

2010-ben, amikor sikerült viszonylag egyszerűen, bámulatba ejtő gyorsasággal, koplalás nélkül nagyon sok kilótól megszabadulnom, akkor bizony a kávét lecseréltem zöld teára, teljesen elhagytam az állati eredetű tejet és rizstejet kezdtem el fogyasztani. A zöld teát, ha édesítettem, akkor mézzel és ezen kívül rengeteg buborékmentes vizet ittam. Minden nap vettem 2 üveg ásványvizet (a budapesti Stílusház nevű lakberendező suli kurzusaira tartva), ami a műanyag palack kiszerelés miatt nem mondható túl zöld megoldásnak, viszont segített abban, hogy figyelemmel tudjam követni a napi elfogyasztott vízmennyiségemet. Illetve ekkor kaptam egy nagyon jó gyömbérgyökér tea receptet, amit ugyancsak nagy mennyiségben fogyasztottam mézzel egészen nyár elejéig, amíg nem vált túl meleggé az idő.

Jelen helyzetemben úgy érzem, hogy túlságosan riasztana a gondolat, hogy elhagyjam a tejeskávé fogyasztását, azonban most már csak 1,5%-os sovány tejet használok és ezt keverem DM-ben forgalmazott + cukrot nem tartalmazó rizstejjel. A rizstejet természetes édeskés íz szempontjából is kedvezőnek találom, mert így kevésbé kívánom édesíteni a kávémat.

Végeredmény, egyelőre maradt a tejeskávém, de csökkentett mennyiségben, sovány tejjel, illetve rizstejjel. De próbálok tudatosan kevesebbet fogyasztani belőle.  Ha nem figyelek, akkor észrevétlenül elkávézhatom a napi kalóriabevitelemet, tudtam meg a Gyerünk anyukám blogján található hasznos blogbejegyzésből.

4.) Rendszeres mozgás

Az én történetem jócskán visszanyúlik az anyaság előtti időszakokra, ahol ugyancsak nehézségekbe ütköztem a rendszeres testmozgás megvalósításában, aminél sokszor nem a szándék, hanem inkább az idő hiányzott. Az egyik marketinges barátnőm azzal a nagyon találó szófordulattal jellemezte a mozgáshoz való viszonyomat, hogy kampányszerűen tornázom!  Jót derültem ezen és igazat adtam neki. :D

Nem egyszer megtörtént velem, hogy a munkámból kifolyólag, időkorlátokba ütköztem, hogy eljussak egy-egy számomra megfelelő aerobik, jóga, zumba vagy hastánc órára. Nekem a rendszeres mozgás az esetek legnagyobb részében közösségben jobban működött. 

Sokáig nem sejtettem, hogy az online torna verzió hozza meg számomra is a lehetséges megoldást, pedig már több mint 10 éve bevezettem a skype-os felületet a német nyelvtanításnál, ugyancsak a fent említett barátnőmnek, Áginak köszönhetően.

Mindig is előnyben részesítettem a személyes találkozásokat, de az időgazdálkodás szempontjából igen is nagy segítségnek találom, ha időt spórolhatunk az A-ból B-be való eljutással majd a hazajutással. A laptopomon keresztül most házhoz érkezett a segítség.

Az első hét után nagyon büszkének éreztem magamat, mert hosszú évek után először 7-ből 7 napon tornáztam!! :)

Úgy látom, hogy az első hét sikeres abszolváláshoz hozzájárult:

- a tornák (kezdő pilates, és formatorna) felépítése és kivitelezhetősége (gyakorlatsoraiban és időtartalmában)

- az edzők személyisége

- heti mozgásformák változatossága (2 pilates Flórával, 2 nap Forma torna light Nórival, 3 nap  pilates Flórával és gátizom torna Krisztinával)

- a Gyerünk anyukám honlapján található felhasználó fiók, strukturált felépítése, komplexitása, grafikája. :) A helyzet az, hogy első alkalommal találkoztam ilyen komplexen felépített, motiváló online rendszerrel. 

5.) Őszintén vállalom, ez van! Ez vagyok én, most!

Az egyik számomra legkedvesebb dolog a felhasználó felületen, hogy a kezdeti, kiinduló adataimat, mint testsúly és különféle méretek online tudom tárolni a felhasználófiókomon belül. Ennek megadása fakultatív, de én úgy gondoltam, most ennek az összes pontját egytől egyig kitöltöm, nem sumákolok, és még a fényképeket is elkészítem, ami a jelenlegi helyzetet ábrázolják. Hozzáfűzném, hogy amióta a kisfiam megszületett, egész alakos fénykép nem igazán készült rólam. Szeretem, ha fényképeznek és szerettem a művészi kivitelezésű fotókat, de mostanában egyáltalán nem érzem magamat fotogénnek. Mivel nem érzem magamat jól a bőrömben, ezért ez a kisugárzásomra is rányomja a bélyegét.

Most viszont szembenéztem ezzel is és még egy motivációs ruhás fotót is kikerestem 2017-ből. Tényleg szeretném, ha újra felvehetném a diplomaosztóra megvásárolt ruhámat úgy, hogy még nem ment ki a divatból! :D A sors fintora, hogy csak egyszer (maximum kétszer) volt rajtam az azt követő folyamatos méretváltozás miatt.

1_het_motivacios_kep_gyerunk_anyukam_go_anyu_go_nagy_sulyra_kezdo_program_fogyokura_dieta_valtozas_20170707_140440_1.jpg

Ezekkel a gondolatokkal zárom a soraimat. Remélem, sikerül másokat is motiválnom a saját utamon keresztül, hogy belevágjanak a régóta fontolgatott életmódváltásba, ami egy kiegyensúlyozottabb, teljesebb, boldogabb kisugárzású emberhez vezet! :)

Amennyiben tetszik a törénetem, klikkelj a tetszik gombra és oszd meg bátran másokkal is. Ha pedig kíváncsi vagy, hogy hogyan alakul a kis projektem, akkor kövesd a blogot. Abban az esetben, ha szeretnél hozzászólni vagy leírni a saját tapasztalataidat a témával kapcsolatban, akkor megteheted komment formájában

<< Itt olvashatod a bejegyzés előzményét

Hogyan lettem reménytelen lajhárbók, aktív panda?! :)

Go Anyu Go! :)

További szép hetet kívánok!

Facebook elérhetőség itt:

Instagram elérhetőség itt:

Gyerünk anyukám honlapját és programjait itt éred el.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása